User Experience, cunoscută ca UX, joacă un rol esențial în succesul produselor digitale. Procesul UX implică cercetarea utilizatorilor, identificarea problemelor, prototipare, design cu detalii importante și testare.
Acest program acoperă conceptele de bază, metodologia și principiile cheie pentru a crea experiențe de calitate utilizatorului și este conceput pentru a le permite angajaților să cunoască aceste aspecte. Acesta se adresează persoanelor indiferent de experiența lor anterioară în domeniu, asigurând o tranziție ușoară în domeniul UX. Printr-un amestec de cunoștințe teoretice și exerciții practice, participanții vor dobândi o înțelegere solidă a modului de proiectare a produselor ce captivează și satisfac utilizatorii.
Programul UX – Introducere și concepte de bază, este conceput pentru toți cei ce doresc să facă primii pași și să obțină cunoștiințele și abilitățile necesare domeniului User Experience.
- Materiale de studiu în format video înregistrat și activități practice.
- Teste intermediare prin care îți vei evalua progresul.
- Întâlniri periodice cu trainerii în ședințe tip live-virtual.
- Examen final, în urma promovării căruia primești o diplomă de finalizare program.
Urmând acest program, participanții vor învăța să:
- Realizeze un audit al unui produs existent pentru a identifica îmbunătățirile necesare
- Formuleze întrebările potrivite pentru abordarea eficientă a unui nou proiect
- Aleagă și utilizeze metode adecvate pentru descoperirea necunoscutelelor
- Comunice eficient deciziile de design utilizând un limbaj adecvat
- Exemplifice și argumenteze în favoarea unei soluții în detrimentul alteia
- Implementeze un proces robust pentru abordarea proiectelor de design
- Argumenteze necesitatea realizării unui prototip înainte de a trece la designul high fidelity
- Elaboreze și prezinte un studiu de caz care reflectă munca lor și procesul de design utilizat
Angajații pot începe de la zero și nu necesită cunoștințe anterioare. De asemenea, nu există limită minimă de studii.
Lecția 1
- Introducere – cine sunt
- Ce este user experience design
- Principii
- De ce este important
- Surse de informare și inspirație
- Ce este “usability”
- Exemple – studii de caz
- Procesul UX – pe scurt
Lecția 2
- Usability heuristics – principii
- Empathize and Define
- Primary research – interviuri useri
- Ghid interviu, minim 3 interviuri – temă
- Secondary user research
- Pain points
Lecția 3
- Usability testing
- Tehnici user testing (jurnal, Guerilla interviews, card sorting)
- Documentare proces – jurnal zilnic
Lecția 4
- Chestionare – listă întrebări
- Screen recordings
- Secondary research/Desk research (cercetare despre subiect, analizând site-uri, rapoarte, cărți)
Lecția 5
- Benchmark analysis – temă
- Analiză produse concurente (5), concurenți direcți sau indirecți
- Afinity map – temă
- Personas – tehnici
- Creare personas proiect – temă
Lecția 6
- User journey – temă
- User flow
- Task flow – temă
- Information architecture – temă
- RICE – framework pentru prioritizat
Lecția 7
- User interface – principii
- Exemple, analiză
- Ideatie – schițe
Lecția 8
- Prototip (tool-uri)
- Realizare prototip wireframe – temă
- Testare – temă
Lecția 9
- Moodboard
- User interface pentru proiectul ales – prezentare/temă
- Testare high fidelity design – rezultate/temă
Lecția 10
- Studiu de caz – temă
- Portofoliu – exemple și principii
- UpWork – prezentare, sfaturi
Participanții vor primi diplomă de absolvire după completarea cursului și susținerea examenului de evaluare .