7 moduri prin care te poți pregăti să devii lider performant în domeniul IT

7 moduri prin care te poți pregăti să devii lider performant în domeniul IT

Vizualizări: 381
Care este secretul pentru a deveni un lider performant? Când ne gândim la lideri, ne vin în cap foarte mulți oameni, în funcție de trăirile și cunoștințele fiecăruia. De la Elon Musk, Steve Jobs și Jeff Bezos, până la Napoleon Bonaparte, Genghis Khan și Abraham Lincoln. Ce au în comun toți acești oameni? Inspiră, sau au inspirat, alți oameni. Îi motivează și le oferă un exemplu, toate aceste lucruri fără să își propună, de fapt, să fie un model.În cele din urmă, cel mai bun lider este acela care nu vrea să devină lider. Un om modest, care vrea să aibă un impact imens asupra lumii și muncește din plin pentru a-și atinge scopul. La început singuri, apoi ca lideri în societățile lor. Deci, există un secret anume pentru a performa ca lider? Sunt anumite guidelines pe care ar trebui să le urmezi și să ți le însușești, să le asimilezi, pentru a-ți atinge scopul dorit, în special atunci când lucrezi în echipă. În acest articol îți vom prezenta 7 astfel de sfaturi pe care poți să le aplici în viața ta profesională pentru a deveni un lider performant în domeniul IT, și nu numai.

1. Fii un lider onest

Fii întotdeauna onest, cu tine și cu cei din jur, pentru a deveni un lider de succes în viața personală și la locul de muncă. Echipa ta este o imagine a valorilor tale ca lider, așa că este important să fii sincer și autentic în rolul tău. Mulți lideri dezvoltă o listă de convingeri și valori de bază pe care se străduiesc să le transmită echipei lor. Totuși, cele mai mari progrese le vei face atunci când nu încerci să faci acest lucru, doar îți urmezi propriile convingeri și valori.

2. Deleagă și prioritizează sarcinile

În training-ul de leadership se pune un accent puternic pe gestionarea, delegarea și prioritizarea sarcinilor pentru a dezvolta abilitățile de conducere. Cel mai bun mod de a finaliza toate sarcinile este să le prioritizezi în funcție de importanță și să le delegi către echipă, în funcție de punctele forte ale fiecărui membru. Totuși, prima dată ar trebui să identifici punctele forte ale fiecărui membru al echipei, pentru a te asigura că totul funcționează optim. Acest lucru va crește calitatea muncii prestate și productivitatea membrilor echipe.

3. Comunică constant

Statisticile de comunicare la locul de muncă arată că 86% dintre angajați și directori menționează lipsa colaborării și comunicării eficiente ca fiind principalele cauze ale eșecurilor la locul de muncă.

Abilitățile de comunicare sunt esențiale dacă vrei să devii un lider de succes. Vei avea o viziune clară asupra lucrurilor pe care încerci să realizezi, dar echipa ta nu va putea să împărtășească acest obiectiv comun dacă nu îl comunici eficient. Folosește metoda de comunicare pe care o preferați, fie că vorbim de aplicații de mesagerie, conferințe video sau e-mail. Este foarte important să comunici zilnic cu echipa ta și să deschizi subiecte și din afara muncii. Încearcă să te apropii personal de ei. Ascultă ce le place să facă și cunoaște-i mai bine, astfel veți avea o legătură puternică, care se va reflecta în mediul de lucru.

4. Ai încredere în tine

Mulți lideri au momente în care se îndoiesc de capacitatea lor. Acest sentiment se numește sindromul impostorului și se manifestă prin gândul că ai ajuns în această poziție doar datorită norocului, ci nu abilităților tale. Este important să îți păstrezi încrederea. Membrii echipei se vor uita către tine pentru siguranță și îndrumare în momente de răscruce. Pentru a deveni un lider de succes, va trebui să înveți să îți păstrezi calmul în situații de complicate și să nu îți pierzi din vedere obiectivele.

5. Învață constant

Pentru a-ți dezvolta eficient abilitățile de conducere, trebuie să înveți constant. Educația continuă te poate ajuta să înțelegi mai bine fenomenele din jurul tău și cum să reacționezi atunci când ele apar. Asta trebuie să facă un lider de succes. Fie că te uiți la videoclipuri pe YouTube de tipul „How to…”, fie că urmezi un curs de psihologie online, tu alegi. Gândește-te în ce domeniu ți-ar plăcea să ai mai multe cunoștințe și cu ce te-ar ajuta pe plan profesional. Poți chiar să stimulezi membrii echipei să facă la fel. Poți, de exemplu, să vorbești cu conducerea companiei și să ceri un abonament la o platformă de cursuri online pentru echipa ta. Subliniază importanța acestor cursuri și cu ce v-ar putea ajuta pe viitor, iar răspunsul va fi, de cele mai multe ori, unul pozitiv.

Un studiu recent al Centrului pentru Leadership Creativ a arătat că aproximativ 38% până la mai mult de jumătate dintre noii lideri eșuează în primele 18 luni. Liderii pot evita să devină parte din această statistică uluitoare prin încorporarea unor strategii bune de conducere care îi motivează pe membrii echipei să-și atingă obiectivele.

6. Rămâi pozitiv

O atitudine pozitivă va contribui în mare măsură la menținerea motivației echipe, conform și . Este important să îți transformi frustrările în gânduri pozitive și proactive, în loc să aștepți și să iei decizii reactive. Acest mindset de „I can do it” îți va inspira echipa să procedeze la fel, în loc să fie copleșită de emoții atunci când apare un task complicat.

7. Urmează-ți intuiția

În calitate de lider, ar trebui să ai încredere în propriile decizii. Până la urmă, ele sunt cele care te-au adus până aici. Deși va trebui în continuare să ceri sfaturi de la mentori și colegi, în cele din urmă fiecare decizie va fi responsabilitatea ta. Este important să îți urmezi instinctul și să ai încredere că poți lua decizia corectă sau că poți face față consecințelor. În cazul în care nu ești sigur, alege acțiunea care îți surâde, apoi întreabă-i pe cei din jur și vezi dacă și ei gândesc la fel. Acest lucru te va ajuta pe viitor, la următoarele decizii. Chiar și cei mai buni fac greșeli, dar este mai bine să iei o decizie decât să pierzi timp gândindu-te la variante cu „if” și „then”.

A fi un lider de succes în domeniul IT nu înseamnă să dai ordine sau să obții aprobări din partea celor din jur. A fi un lider performant înseamnă să construiești o cultură solidă – una care să ajute echipa să crească și să își realizeze adevăratul potențial. Nu pentru că trebuie să o facă, ci pentru că îi inspiri să o facă de bună voie, pentru că îți sunt dedicați și te susțin. Da, va fi greu și vor fi o grămadă de provocări și sacrificii de făcut. Totuși, în final, totul va merita.

Știm cât de greu îți este să formezi sau să găsești un lider pentru echipa voastră tehnică. Știm că oamenii tehnici nu agreează orice training. De unde știm? Pentru că rulăm programe de învățare pentru echipe de peste 20 ani. Deși mulți dintre colegii tăi sunt entuziasmați de ideea de a fi promovați, în foarte scurt timp ajung să se confrunte cu provocări legate de managementul echipei, cum ar fi comunicarea, motivarea și dezvoltarea echipei, luarea deciziilor și delegarea.

Programul nostru Leadership MBA este conceput pentru a oferi liderilor echipei tale cunoștințele, instrumentele și abilitățile imediat aplicabile de care au nevoie în noul rol. Bazându-se pe studiile Learner Persona cu privire la particularitățile și preferințele de învățate ale Team Leader-ilor din tech, programul oferă o călătorie de învățare experiențială pe durata a 3-4 luni în funcție de dinamica optimă pentru organizație și participanți. Aceasta începe de la conștientizarea de sine și înțelegerea rolului de lider al echipei, apoi continuă cu motivarea și comunicarea în echipă și în cele din urmă abordează performanța echipei.