Cum îmbunătățești performanța companiei prin optimizarea colaborării între angajați, clienți și furnizori

Cum îmbunătățești performanța companiei prin optimizarea colaborării între angajați, clienți și furnizori

Vizualizări: 111

O colaborare bună reprezintă semnul unei afaceri de succes. Echipele de IT interne care colaborează constant cu clienții și furnizorii ajută compania, cresc nivelul de încredere și sporesc performanța.

Conform unui studiu al i4cp, echipele care cooperează sunt de 5 ori mai performante, deoarece lucrează împreună către același țel.

Citește mai departe și vezi de ce este important să optimizezi colaborarea și cum poți să îmbunătățești performanța companiei tale.

1. Îmbunătățește performanța companiei tale prin optimizarea colaborări

Echipele de IT care colaborează bine cu furnizorii și clienții se bucură de următoarele valori:

  • Claritate – comunicarea clară este esențială pentru succesul companiei tale.
  • Eficiență – cu cât colaborarea este mai strânsă, cu atât crește eficiența companiei tale.
  • Încredere – departamentele interne care colaborează strâns cu furnizorii și clienții pot să promoveze într-un mod mai eficient serviciile oferite.
  • Responsabilitate – compania ta poate arăta că este un partener responsabil, căruia îi pasă de angajați, clienți și furnizori.

2. Înțelege foarte bine nevoile și activitatea clienților

Angajații trebuie să înțeleagă în detaliu activitatea și nevoile clienților tăi. Dacă ai o firmă sau conduci un departament de IT, este esențial să îți înțelegi clienții, astfel încât să le poți propune cele mai potrivite soluții IT pentru îndeplinirea obiectivelor.

După ce nevoile și activitatea clienților sunt înțelese pe deplin, urmează o comunicare strânsă cu furnizorii de programe sau aplicații (de exemplu, Microsoft), pentru a obține oferte potrivite și soluții adaptate la nevoile acestora.

Întregul proces are în centru compania sau echipa ta de IT:

    • Înțelegi activitatea și nevoile clienților;
    • Obții de la furnizori soluții adaptate la nevoile clienților și oferte care să îiajute;
    • Revii către client și implementezi soluțiile.
Curs Optimizarea colaborarii interfunctionale.

3. Creează o cultură colaborativă

Totul începe în compania ta. Dacă intern există o cultură colaborativă, atunci colaborarea cu clienții și furnizorii va fi facilă.

De la persoanele cu drept de decizie din companie, până la project managers și restul angajaților, cu toții trebuie să colaboreze ușor, astfel încât resursele, provocările și progresul să poată fi discutate. În urma acestor discuții, deciziile trebuie să fie luate în așa fel încât să aibă un impact pozitiv asupra tuturor.

Comunicând eficient în cadrul companiei, colaborarea cu clienții și furnizorii va veni de la sine. Stabilește meeting-uri recurente cu furnizorii tăi și încearcă să înveți cât mai multe din interacțiunile cu ei. În ceea ce privește clienții, indiferent de modelul de business abordat, încearcă să primești feedback și să soluționezi orice problemă apărută.

Dacă departamentul tău de IT comunică eficient, atunci va putea colabora strâns și facil cu clienții, le va înțelege problemele și va putea obține cele mai bune soluții de la furnizori.

4. Definește canalele de comunicare

Pe lângă faptul că trebuie să încurajezi comunicarea constantă, este important ca toate părțile să știe cum și când pot comunica. Pentru o bună funcționare și o colaborare bine optimizată, recomandăm următoarele acțiuni:

  • Setează canalele de comunicare internă și canalele de comunicare cu furnizorii și clienții.
  • Stabilește câteva reguli de comunicare pentru echipele interne de IT atunci când interacționează cu furnizorii sau clienții.
  • Oferă echipelor interne tool-uri de colaborare prin care să ușurezi schimbul de informații și încearcă să ajuți cât mai mult furnizorii și clienții cu adrese de email, numere de telefon, funcții de chat etc.
  • Stabilește o persoană de contact în cadrul companiei care poate rezolva rapid problemele clienților sau ale furnizorilor. Mai mult, cere și tu o persoană de contact din partea acestora.

Sfatul nostru este să încerci să ai cât mai puține canale de comunicare, pentru ca echipa ta de IT să fie cât mai eficientă. Testează mai multe combinații, dar, cu cât mai simplu, cu atât mai bine: echipa internă de IT poate folosi un canal de comunicare, iar interacțiunea cu clienții și furnizorii să se realizeze pe un altul. În cazul în care un client sau un furnizor preferă un anumit canal de comunicare, încearcă să te adaptezi.

5. Cere și oferă feedback

O cultură organizațională cu focus pe feedback are doar de câștigat. Pentru a optimiza colaborarea între angajați, clienți și furnizori, sfatul nostru este să încurajezi feedback-ul constant și des, începând chiar din interiorul echipelor.

Dezvoltă o cultură a feedback-ului constructiv în cadrul companiei – încurajează angajații să își ofere feedback în timpul și după finalizarea proiectelor, ca mai apoi să îl extindă către furnizori, pentru a optimiza procesele operaționale, apoi către clienți, pentru a îmbunătăți serviciile și a-i ajuta să își îndeplinească obiectivele.

Feedback-ul este o parte integrantă a unei colaborări eficiente. Cu cât echipa ta de IT se obișnuiește mai repede cu exprimarea opiniei în mod constructiv în cadrul companiei, cu atât îi va veni mai natural  să ceară runde de feedback de la clienți sau furnizori. Este esențial ca nevoile și activitatea clienților să fie înțelese pe deplin, iar  soluțiile IT să fie implementate corect. Acest lucru se poate realiza doar dacă clienții și furnizori oferă feedback constant.

Optimizarea colaborării între angajați, clienți și furnizori poate fi un proiect de lungă durată, însă, cu răbdare și perseverență, performanța companiei tale se va îmbunătăți constant.

Începe prin a înțelege nevoile și activitatea clienților, creează o cultură colaborativă în interiorul companiei, definește canalele de comunicare interne și externe, cere și oferă feedback, atât în cadrul echipelor, cât și în relația cu clienții și furnizorii.

Iar dacă ești în căutarea unor cursuri tech skills sau soft skills IT sau webinarii IT, nu ezita să ne contactezi. Suntem un partener de training pentru industria de IT din România, cu cel mai mare portofoliu de cursuri din țară și cu peste 39.000 de studenți instruiți.