Fonduri Europene Digitalizare, Digitalizarea IMM, Proiect Digitalizare

Transformarea digitală: cum se adaptează compania ta la digitalizare?

Vizualizări: 84

Transformarea digitală și digitalizarea pot însemna diferite lucruri pentru diferite industrii. General vorbind, transformarea digitală reprezintă o schimbare a modului de lucru al companiilor și a felului în care interacționează cu clienții prin implementarea de noi tehnologii și modernizarea fiecărei zone a business-ului.

Schimbările pot fi dificile, mai ales atunci când trebuie să ții pasul cu viteza la care evoluează tehnologia. Când au loc schimbări în modul de funcționare al unei companii, atât managerii, cât și restul angajaților, se pot afla în fața unei adevărate provocări. CMOs, CIOs, CTOs și CEOs au un rol crucial în ceea ce privește transformarea digitală a unei companii, iar angajații care nu țin pasul pot încetini sau chiar stopa întregul proces.

Citește mai departe și află mai multe despre transformarea digitală, beneficiile acesteia și cum să îți adaptezi compania la digitalizare.

1. Ce este transformarea digitală?

Transformarea digitală este rezultatul evoluției accelerate a tehnologiei. Cu ajutorul tehnologiei, proiecte care înainte aveau nevoie de câteva săptămâni pentru a fi duse la bun sfârșit, acum au nevoie doar de câteva ore. Datorită evoluției rapide a tehnologiei, companiile au multiple posibilități și își pot propune obiective mai îndrăznețe.

Deși este un proces diferit pentru fiecare companie în parte, transformarea digitală se poate defini ca integrarea tehnologiei digitale în toate zonele business-ului, rezultând astfel în schimbări fundamentale ale modului în care afacerea operează și oferă valoare clienților.

Pentru a rămâne un jucător competitiv în piață, este important să inițiezi un proces de transformare digitală a companiei tale.

2. Care sunt beneficiile transformării digitale/digitalizării?

  • Îmbunătățirea experienței clienților – Majoritatea lucrurilor se întâmplă online, iar compania ta trebuie să fie prezentă și acolo. Prin îmbunătățirea experienței clienților, aceștia vor fi mai fericiți, iar clienții fericiți îți vor ajuta compania să performeze mai bine.
  • Creșterea productivității – Task-urile manuale și repetitive pot fi automatizate, eliberând astfel timpul pentru alte activități care îți pot ajuta compania pe termen lung.
  • Modele de business îmbunătățite – Odată cu adoptarea noilor tehnologii, companiile vor putea să își ofere serviciile prin mai multe canale, rezultând astfel în profituri mai mari.
  • Agilitate și inovație – Printr-o abordare inovatoare, compania ta poate supraviețui și prospera în noua eră a tehnologiei.
  • Colaborare sporită între departamente – Printr-o colaborare strânsă cu ajutorul unor tool-uri digitale, se creează un mediu nou de lucru prin care obiectivele pot fi atinse mai ușor.
  • Transparență ridicată – Claritatea în procesul de business este esențială pentru succesul pe termen lung. Procesele bine documentate și transparența fluxurilor de lucru cresc vizibilitatea în cadrul oricărei companii.
  • Timp mai scurt pentru lansările pe piață – Prin automatizare și digitalizare, organizațiile pot crea produse inovative și le pot scoate pe piață mult mai rapid.
  • Date mai clare – Business-urile pot colecta și analiza datele mult mai precis, aspect care ajută în definitivarea deciziilor.
  • Limitarea erorilor umane – Procesele digitale elimină inserarea manuală a datelor, limitând astfel posibilele erori umane care pot apărea.
  • Management mai puternic al resurselor – Transformarea digitală consolidează resursele și datele unei companii.
  • Pregătire pentru viitor – Digitalizarea companiei este doar primul pas care pregătește terenul pentru toată creșterea ulterioară a afacerii. De îndată ce ai început să lucrezi la procesul de digitalizare, compania ta va fi mai puternică și mai profitabilă în anii ce vor urma.
Fonduri Europene Digitalizare, Digitalizarea IMM, Proiect Digitalizare

3. Cum îți adaptezi compania la digitalizare

Pentru a conduce un proiect de transformare digitală de succes, vei avea nevoie de o strategie prin care să te asiguri că totul funcționează exact așa cum îți dorești.

Creează o viziune bine definită a dorințelor clienților tăi, iar fiecare membru al companiei tale trebuie să adere la această viziune. Persoanele cu putere de decizie din cadrul companiei trebuie să se asigure că această viziune cuprinde nevoile tuturor celor din organizație – atât ale angajaților, cât și ale acționarilor. Pentru a începe proiectul de digitalizare a companiei, este crucial să faci un research amănunțit asupra tehnologiilor, resurselor și infrastructurilor disponibile, fie intern, fie prin parteneri de încredere. În funcție de posibilități, schimbă procesele interne și externe pentru a răspunde nevoilor de digitalizare ale organizației. Oferă suport și menține o cultură care se bazează pe inovarea experiențelor clienților. Astfel, vei dezvolta constant afacerea și vei crea noi posibilități.

Cursuri IT pentru IMM-uri prin A.D.R. – Competențe în tehnologii avansate pentru IMM-uri, finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență, Componenta 7 “Transformare digitală”, Operațiunea D. “Competențe digitale, capital uman și utilizarea internetului”, Investiția 19.

4. Ce poți face pentru a-ți adapta compania la digitalizare?

Creează o cultură a dialogului, deoarece nicio transformare nu poate avea succes în lipsa comunicării. Unii angajați pot fi rezistenți la schimbări, de aceea este important ca liderii din companie să ceară feedback cu privire la schimbările digitale pe care aceștia și le-ar dori. Comunicarea trebuie să înceapă de la management și să implice toți angajații. În fazele inițiale ale proiectului, comunicarea cu toți membrii companiei este extrem de importantă.

Investește în programe de training, deoarece angajații tăi trebuie să știe de ce are loc această schimbare și să înțeleagă cum vor lucra cu noua tehnologie. Este indicat să investești în skill-urile angajaților, astfel încât ei să perceapă pe deplin toate schimbările care vor urma.

Permite experimentarea, deoarece pentru mulți angajați, transformarea digitală presupune părăsirea zonei de confort. Dacă experimentarea este permisă și încurajată, angajații se vor simți mai confortabil cu procesul de digitalizare și pot descoperi noi moduri mai rapide de a realiza task-urile zilnice, crescând eficiența și productivitatea.

Dacă transformarea digitală este implementată corect, companiile vor trece la nivelul următor și vor fi pregătite pentru viitor, prin soluții noi și inovative. Chiar dacă vorbim despre digitalizare, nu ne rezumăm doar la tehnologie. Structura organizațională și cultura, modul în care angajații sunt susținuți și încurajați, precum și trainingurile oferite joacă un rol crucial în succesul transformării.

Dacă și tu îți dorești un proiect de digitalizare reușit, contactează-ne și vom stabili împreună planul de traininguri necesare pentru echipele tale.